Vakıftan Haberler

ARTVİNLİLER HİZMET VAKFI MALİ GENEL KURUL TOPLANTISI YAPILDI

 

VAKFIMIZIN MALİ GENEL KURULU 16 HAZİRAN 2019 TARİHİNDE YAPILDI.

 

MALİ GENEL KURUL TOPLANTISINA VAKFIMIZ YÖNETİM, DENETLEME,  DANIŞMA KURULU ÜYELERİ, ÖNCEKİ DÖNEM BAŞKANLARI VE VAKIF MÜTEVELLİ HEYET ÜYELERİMİZ KATILDI.

VAKFIMIZIN DANIŞMA KURULU ÜYESİ PROF. DR. İBRAHİM KABOĞLU VE VAKIF TÜZÜĞÜMÜZÜN 8. MADDESİ GEREĞİ GÖREV YAPTIKLARI DÖNEM İÇİNDE MÜTEVELLİLER HEYETİNİN TABİİ ÜYELERİ OLAN; ARTVİN MİLLETVEKİLİMİZ SAYIN UĞUR BAYRAKTUTAN, ARTVİN BELEDİYE BAŞKANI SAYIN DEMİRHAN ELÇİN, ARDANUÇ BELEDİYE BAŞKANI SAYIN YILDIRIM DEMİR, ARHAVİ BELEDİYE BAŞKANI SAYIN VASFİ KURDOĞLU, BORÇKA BELEDİYE BAŞKANI SAYIN ERCAN ORHAN, HOPA BELEDİYE BAŞKANI SAYIN TANER EKMEKÇİ, ŞAVŞAT BELEDİYE BAŞKANI SAYIN NİHAT ACAR’  DA MALİ GENEL KURUL TOPLANTIMIZA KATILANLAR ARASINDAYDI.

GÜNDEMDEN ÖNCE VAKIF BAŞKANIMIZ SAYIN ESEN YAĞCI YÖNETİM KURULU ADINA HAZİRUNA HOŞGELDİNİZ DİLEKLERİYLE AÇILIŞI YAPARAK, DİVAN HEYETİ SEÇİMİ İÇİN ÖNERGEYİ GENEL KURULA SUNDU.

OLUŞTURULAN DİVAN HEYETİNDE; BAŞKANLIĞINA VAKIF KURUCU BAŞKANI SAYIN ATİLLA ÖZTÜRK, BAŞKAN YARDIMCILIKLARINA MÜTEVELLİ HEYET ÜYELERİMİZ İSMAİL ÇELİK VE MEHMET AKGÜL SEÇİLDİ.

TOPLANTI, SAYGI DURUŞU VE İSTİKLAL MARŞININ OKUNMASININ ARDINDAN  DİVAN HEYETİ BAŞKANI ATİLLA ÖZTÜRK  TARAFINDAN BAŞLATILDI.

ATİLLA ÖZTÜRK YAPTIĞI  KONUŞMADA TÜM KATILIMCILARA HOŞGELDİNİZ DEDİ VE TOPLANTI GÜNDEM MADDELERİNE GEÇİLDİ.

TOPLANTI GÜNDEMİNE GÖRE; VAKIF YÖNETİM KURULU BAŞKANI ESEN YAĞCI FAALİYET RAPORUNU SUNMADAN ÖNCE FAALİYET RAPORUNUN YAZILI OLARAK HAZİRUNA DAĞITILDIĞINI , ZAMAN ALMAMAK İÇİN ÖNEMLİ BİRKAÇ KONU İLE İLGİLİ BİLGİ PAYLAŞIMINDA BULUNDU.

DAHA SONRA  DENETLEME KURULU ÜYESİ KAMİL YAVUZ DENETİM RAPORUNU, YÖNETİM KURULU SAYMAN ÜYEMİZ TEVABİL ÜSTÜNDAĞ MALİ RAPORUNU MÜTEVELLİ HEYET ÜYELERİNE SUNDU.

 RAPORLARIN İBRA EDİLMESİNDEN SONRA , SÖZ ALAN MÜTEVELLİ HEYET ÜYELERİNİN DİLEK VE TEMENNİLERİNİN ARDINDAN TOPLANTI YÖRESEL MÜZİK DİNLETİSİ İLE SONA ERDİ.

16 HAZİRAN 2019 TARİHİNDE YAPTIĞIMIZ MALİ GENEL KURUL TOPLANTISI İLE İLGİLİ FAALİYET RAPORU VE TOPLANTI RESİMLERİNİ SİZ DEĞERLİ MÜTEVELLİ HEYET ÜYELERİMİZLE PAYLAŞIYORUZ.

                                                   

 

 

                                                  ARTVİNLİLER HİZMET VAKFI

16 HAZİRAN 2019 TARİHLİ MALİ GENEL KURULUNA SUNULAN FAALİYET RAPORU

Değerli Mütevelli Heyeti ve Onur Kurulu Üyelerimiz,

Artvinliler Hizmet Vakfı 13. Dönem Yönetim Kurulu olarak yapılan çalışmalar ve gerçekleştirilen faaliyetleri Genel Kurulumuzla paylaşmaktan duyduğumuz memnuniyeti belirterek raporumuzu sizlere sunuyoruz.

29 Nisan 2018 tarihinde yapılan Olağan Genel Kurul’da, Yönetim Kurulu olarak ben ve arkadaşlarım görev aldık. Göreve başladıktan sonra yapılan çalışmaları sizlerle paylaşmak istiyoruz.

ARTVİNLİLER HİZMET VAKFI BİNA İNŞAATI

Yönetim Kurulunda ki tüm arkadaşlarımız ile yakın iletişim içinde olarak vakfımızın mevcut durumunu değerlendirip bir çalışma planı oluşturduk. Yönetimi devraldığımız gün Beykoz Belediyesinden inşaat ruhsatı alınmış olan Kavacık’ ta ki arsamızın üzerine inşa edilecek vakıf binasının inşaatının nasıl yapılacağı konusunda bir çalışma başlattık.

Bu çerçevede İnşaatın finansmanı için yönetim kurulu kararıyla “Bir tuğlada sen koy” bağış kampanyası başlatılarak bu proje ile ilgili olarak üyelerimizden, Prof. Dr. İlhan AVCI, Yük. Mimar Erol ŞALİKOĞLU, Türkşen UYGUN, Tevabil ÜSTÜNDAĞ ve Av. Fuat EKİN’ in katılımlarıyla bir takip kurulu oluşturulmuştur. Bu kampanya, büyük bağışçılarımız hariç olmak üzere 440 tuğla kapsamında 2.900.000 TL.toplanması hedeflenmiştir. Ancak  şu an itibari ile kampanya tuğlalarının yarısına yakını değerli bağışçılar tarafından satın alınmıştır.

 

Değerli Mütevelli ve Onur Kurulu Üyelerimiz,

Artvin Hizmet Vakfımızın kuruluşundan bu yana 26 yıl geçti. Doğa, insan ve eğitim temelinde kuruluşu yapılan vakfımızın, ilk kazanımı Artvin Belediyesinden 24.12.1999 tarihinde vakfımıza hibe edilen Artvin Talebe Yurdu binasıdır.

Artvin Belediyesi ile ilgili görüşmeler Vakfın ilk kuruluş dönemi olan 1993-1994 yıllarında yönetim kurulu tarafından başlatılmış olup o dönem Artvin Belediye Başkanı olan Sn. Seracettin YAZAN beyin destekleriyle Belediye Meclis Kararı ile vakfımıza tahsis edilmiştir. Vakfımıza ilk vakfedilen bir bina olması nedeniyle o dönem vakıf başkan ve yönetim kurullarına ve de Sn. Seracettin YAZAN’a bu vesile ile tekrar teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Kavacık’ta inşaatına başlanan hizmet binamızın, bugünlere gelmesindeki süreci sizlerle kısaca paylaşmak istiyorum.

Sözünü ettiğim yurt binası 11.06.2001 tarihinde satılmıştır. Satılan bu yurt binasının yerine karşılığında 22.06.2001 tarihinde Esenyurt’ da vakıf adına bir arsa satın alınmıştır.

Esenyurt’ta alınan bahse konu arsa 25.07.2010 tarihinde satılmıştır Satılan bu arsanın karşılığında 20.01.2016 tarihinde Kavacık’ta ki mevcut arsa alınmıştır.

Arsaların alınışından projelendirilmesine, inşaat ruhsatının alınmasından kazı çalışmalarına başlanmasına, temel atma işleminin yapılması ve inşaatın bu duruma gelmesinde emeği geçen herkese teşekkürlerimizi sunuyoruz.

 

10 Ağustos 2018 tarihinde temeli atılan, yapımı Hedef İnşaat tarafından üstenilen ve şu anda kaba inşaatı biten, bina ile ilgili olarak nasıl değerlendirileceği konusunda bir çalışma yapmaktayız. Bu çalışmaların oluşturulacak bir takip kuruluyla sürdürülmesinin faydalı olacağını düşünmekteyiz.

24 Mart 2019 tarihinde Kavacık’ta kaba inşaatı biten binamızla ilgili, tüm üyelerimizin ve hemşerilerimizin davet edildiği bir tanıtım etkinliği yaptık.

 

 

VAKFIMIZ’IN YENİ ADRESE TAŞINMASI;

Vakfımızın Mecidiyeköy’de bulunan çalışma ofisinin sokak girişinin trafiğe kapanması, otopark probleminden dolayı ve kira fiyatlarının da inişe geçmesini fırsata çevirerek 01 Haziran 2018 tarihinde şuan ki mevcut yerimize taşındık.

Mevcut yerimizin otopark problemi bulunmamaktadır.

Taşınmayla birlikte telefonlarımız ve ofis düzenimiz kurum kültürüne uygun olarak yeniden yapılandırılmıştır. Bilgisayarlarımız, fotokopi makinamız, mutfak araç gereçlerimiz bağışçı hemşerilerimiz tarafından yenilenmiştir.

YENİ ÜYE KAZANIMI VE ÜYE ZİYARETLERİ;

Vakfımızın şu an itibariyle kayıtlı üye sayısı 494 dür. Bu dönem içerisinde 21 üye kazanılmıştır.

Yapımı devam eden inşaatla ilgili tanıtım broşürleri bastırılmıştır, özel hesap açılmıştır. Bu amaç doğrultusunda tüm vakıf üyelerimize bir mektup eşliğinde kampanyamızın duyurulması sağlanmıştır. Kampanyamıza destek sağlanması amacıyla Yönetim Kurulumuzla birlikte vakıf üyelerimizi, hemşerilerimize ve Artvinli iş insanlarına belirli aralıklarla 28 ayrı ziyaret gerçekleştirilmiştir.

  

İstanbul’ da kurulu vakıf, dernek ve köy derneklerinin vakıf çalışma ofisini kullanmaları konusunda yardımcı olunmuştur.

DANIŞMA KURULU VE ÜYE TOPLANTILARI;

Bu çalışma dönemi içerisinde;

03 Mayıs 2018 tarihinde Mecidiyeköy vakıf çalışma ofisinde Yönetim, Denetleme ve Kurullar toplantısı yapıldı.

30 Mayıs 2018 tarihinde Biz Cevahir Otel’de Danışma Kurulu toplantısı yapıldı.

08 Ağustos 2018 tarihinde vakıf çalışma ofisinde Danışma Kurulu toplantısı yapıldı.

07 Kasım 2018 tarihinde vakıf çalışma ofisinde Danışma Kurulu ve Kurullar toplantısı yapıldı.

05 Mayıs 2019 tarihinde genişletilmiş Mütevelli Heyeti toplantısı yapıldı.

 

ARTVİNLİLER HİZMET VAKFI İKTİSADİ İŞLETMESİ KURULDU.

Vakfa ait inşaatımızın müteahhitliğini alabilmek için ve daha sonraki dönemlerde ise ticari kazançlar elde edebilmek amacı ile  24 Ocak 2019 tarihinde, Mecidiyeköy Vergi Dairesine bağlı ARTVİNLİLER HİZMET VAKFI İKTİSADİ İŞLETMESİ kurulmuştur.

DİĞER ÇALIŞMALAR;

Ayrıca 28.02.1995 tarihinde Orman Bakanı Sn. Hasan EKİNCİ Beyin olurları ile Beykoz – Kanlıca bölgesi ön görünümde bulunan 32.600 m2 alan Artvinliler Hizmet Vakfına 49 yıllığına kiralanmıştır. Bu kiralama işleminde arsanın yanında bulunan kooperatifle yaşanan işgal davası sonucu 21.01.2003 tarihinde tahsis edilen iznin iptal edilmesi hususunda  hukukçulardan görüş alınmıştır. Alınan bu görüş doğrultusunda bir hak kaybı olması nedeniyle yeni bir müraacat dahil olmak üzere geri kazanım için  yönetim olarak bir çalışma içinde olunacaktır.

Artvin merkezde bulunan 7 Mart İlköğretim Okulu’nun Kütüphanesi için 209 adet okuma kitaplarının gönderilmesi sağlandı. Ayrıca EMİTT 2019 Fuarına katılarak önümüzdeki dönem için Artvin Valiliği, Artvin Belediyesi ve Artvin Turizm İl Müdürlüğü ile birlikte vakıf olarak katkı verilmesi konusunda görüşmeler yapılmıştır.

İstanbul’ da mevcut pek çok vakıf, dernek, köy dernekleri ile yakın ilişki içinde olunmuştur. Bir araya gelinerek toplantılar yapılmıştır.

Artvin İl ve İlçelerindeki Belediye Başkanlarıyla yakın ilişki tesis edilerek şehrimize vakıf olarak ne yapabileceğimiz konusunda fikir alış verişinde bulunulmuştur.

Vakfımızın 26 yıllık hafızasını oluşturmak için çalışmalara başlanılmış olup, en kısa süre içinde kalıcı bir doküman oluşturulacaktır.

 

 

 

VAKIF TÜZÜĞÜ GÜNCELLENDİ VE ONAYLANDI;

Vakfımızın 14 Mayıs 2017 tarihinde yapılan Mali Genel Kurulunda Tüzük Tadil kararı alınmış, 8-9-11-12 ve 20. Maddelerindeki değişiklikler, 3 Nisan 2018 tarihinde İstanbul 7. Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından onanmış ve 27. 04. 2018 tarihinde ise kesinleşmiştir.

Yapılan değişikliğe göre;

MÜTEVELLİLER HEYETİ:
MADDE 8: Görevi:

a-Vakfın mütevelliler heyeti, gerçek kişiler ile tüzel kişilik temsilcilerinden oluşur. Mütevelliler heyeti, işbu vakıf senedinde belirtilen şekilde kurulan ve vakfın idaresi ile yükümlü ve sorumlu yönetim kurulunu seçen, denetleyen, ibra eden, karar ve seçim organıdır. Vakfın mütevelliler heyeti, kurucu ve vakıf üyesi tüzel kişileri mütevelli heyeti de tüzel kişinin başkanı veya yetkili kıldığı bir gerçek kişi temsil eder.

b- Eşi veya kendisi Artvin kökenli olup da Vakfa en az 3 Cumhuriyet Altını tutarında taşınır veya taşınmaz mal veya para bağışlayan ve bu bağış yönetim kurulunca kabul edilirse, kişinin arzusu halinde kendisi, tüzel kişi ise temsilcisi yönetim kurulunun kararıyla mütevelliler heyetine kabul edilebilir. Yeni kabul edilen mütevelli heyet üyesi takip eden genel kurulda oy kullanamaz.

c- Artvin milletvekilleri, Artvin Valisi ile Artvin il ve ilçe belediye başkanları görev yaptıkları dönem içinde mütevelliler heyetinin tabii üyeleridir.

d- Vakfa ve Vakfın amaçları doğrultusunda yaptığı yararlı faaliyetler ve üstün hizmet ve katkıları nedeniyle belirli kişilere Vakıf Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelli Heyeti kararıyla Onur Üyeliği verebilir veya Vakıf Senedinin 3. Maddesinde zikredilen amaç ve çalışma konularına aykırı davranılması halinde ise azledebilir. Mütevelli Heyeti üyesi olmayan Onur Üyesinin Genel Kurulda oy hakkı yoktur. Onur Üyeliğine uygun görülen kişiler, görevlerini ömür boyu sürdürür.

MÜTEVELLİ HEYETİNİN TOPLANTI KURALLARI:
MADDE 9: Mütevelli heyeti, yönetim kurulunun kararı üzerine her yıl olağan olarak ekim ayında toplanır. Mütevelli heyetinin toplantı günü, saati ve gündemi en az 15 gün önce e-posta, SMS ve başka yollarla mütevelliler heyeti üyelerine ve teftiş makamına bildirilir. Mütevelli heyeti ilk toplantısı, üyelerin yarısından bir fazlasının katılmasıyla çalışmalarına başlar ve mevcudun salt çoğunluğuyla karar alır. İlk toplantıda yeterli çoğunluk sağlanamazsa bir hafta sonra ikinci toplantı yapılır. Bu husus üyelere ayrıca bildirilmez. İkinci toplantıda yarıdan bir fazla sayı aranmaksızın hazır bulunan üyelerle mütevelli heyeti çalışmalarına başlar. Mütevelli Heyeti toplantısını, yönetim kurulu başkanı ya da yardımcısı, yokluklarında yönetim kurulu üyelerinden birisi açar. Bir başkan, bir başkan yardımcısı ve bir sekreterden oluşacak mütevelli heyeti, açık oyla seçilerek gündem üzerinde görüşmeler yapılır. Gündem maddelerine geçilmeden evvel hazır bulunan üyelerin en az onda biri tarafından gündem değişikliği önerileri yapılmışsa bunlar görüşülerek gündem kesinleştirilir. Mütevelli heyetinde ancak kesinleşen gündem maddeleri görüşülebilir. Mütevelli heyet toplantılarında toplantıya katılamayacak üye sadece noter onaylı vekâletname ile temsil edilir. Toplantıya katılamayacak üye yalnızca bir üyeye vekâlet verebilir; her bir üye yalnızca katılamayan bir üyeyi temsil edebilir.

MÜTEVELLİ HEYETİ GÖREV VE YETKİLERİ:
MADDE 11: Mütevelli heyetinin görev ve yetkileri şunlardır:

a- Yönetim kurulunun geçen dönem çalışma raporu, bilanço ve gelir-gider cetveli ile denetleme kurulu raporlarını incelemek, görüşmek ve yönetim kurulunun aklanması hakkında karar vermek,

b- Yönetim kurulu üyeleriyle deneticileri, danışma kurulu üyelerini ve onur üyelerini seçmek,

c- Vakfın amaç ve çalışma konularıyla yönetim kurulunun istekleri sonuçları hakkında karar vermek,

d- Yönetim kurulunun hazırladığı bütçe ve plasman planını geliştirip karara bağlamak,

e- Vakıf resmi senedi değişiklik taleplerini incelemek ve karara bağlamak,

f- Yönetim kurulunca hazırlanmış yönetmelikleri incelemek ve karara bağlamak,

g- Vakfın taşınır taşınmaz malları hakkında her türlü kararlar almak,

h- Yönetim kurulunca Vakfa fahri üye alınması önerilerini inceleyerek karara bağlamak,

ı-Vakfın dağılmasına karar vermek

 

 

YÖNETİM KURULU:
MADDE 12: Yönetim kurulu, mütevelli heyeti üyeleri arasından gizli oyla seçilen 11 asil ve 11 yedek üyeden oluşur. Asil ve yedek üyeler aldıkları oylara göre sıralanırlar. Eşitlik halinde en yaşlı üye görev alır. Yönetim kurulu üyelerinin görev süresi iki yıldır. Görev süresi bitmeden herhangi bir sebeple yönetim kurulu üyeliği sona eren üyenin yerine, sırasına göre yedek üyelerden biri göreve çağrılır. Yönetim kurulunda Artvin’in her ilçesini temsil amacıyla bir kişinin bulunması temel ilkedir.

 

VAKFIN DANIŞMA KURULU:
MADDE 20:  Vakıf Danışma Kurulu, Vakıf Yönetim Kurulu’nca önerilen ve Vakıf amaç ve çalışma konularının tahakkukunda yararlı olacak bilim, eğitim, sağlık, hukuk, ekonomi, maliye teknik, sanayi, sosyal ve halkla ilişkiler alanlarında deneyimli, bilgili adaylar arasından mütevelli heyetince seçilen geçmiş dönemlerdeki vakıf yönetim kurulu başkanları hariç olmak üzere 25 kişiden oluşur. Vakıf Danışma Kurulu, 1 başkan ve 2 başkan yardımcısını seçer. Danışma kurulu üyeleri, mütevelli heyeti arasından veya Vakıf dışından olabilirler. Vakıf Danışma Kurulu üyelerinin görev süresi iki yıldır. Herhangi bir nedenle süresi dolmadan ayrılan üyenin yerlerine yönetim kurulunca gösterilecek adaylar arasından ayrılmayı takip eden ilk mütevelli heyetinde seçim yapılır. Seçilen bu üye, ayrılan üyenin görev süresini tamamlar. Süresi dolan danışma kurulu üyesi tekrar seçilebilir. Yönetim kurulu başkanlığı yapmış olan Vakıf üyesi, danışma kurulunun doğal üyesidir ve aynı haklara sahiptir.

 

Geçtiğimiz 14 aylık süre içinde yardım ve desteklerini esirgemeyen siz üyelerimize, bağışçılarımıza, Önceki Dönem Başkanlarımıza, Danışma, Denetleme, Onur Kurulu üyelerimize ve Vakıf,  Federasyon ve Dernek başkanlarımıza ve temsilcilerine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

 

Saygılarımızla

Yönetim Kurulu Adına

Başkan

Esen YAĞCI