AnasayfaArtvin'den HaberlerDOKA’DAN ARTVİN EĞİTİME DESTEK

DOKA’DAN ARTVİN EĞİTİME DESTEK

DOKA’DAN ARTVİN EĞİTİME DESTEK

 

DOKA TEKNİK DESTEĞİ KAPSAMINDA REHBER ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK “ÇÖZÜM ODAKLI KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA” EĞİTİMİ İLİMİZDE BAŞLADI

Hayati Akbaş

ARTVİN-Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 2017 Yılı DOKA Teknik Destek Programı III. Dönem başvuruları kapsamında sunduğu “Çözüm Odaklı Kısa Süreli Psikolojik Danışma Eğitimi” İlimizde verilmeye başlandı.

Eğitim Artvin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Toplantı Salonunda Yrd. Doç. Dr. Itır Tarı Cömert eğitmenliğinde başladı.

Eğitimin açılış programına Artvin İl Milli Eğitim Müdürü Abdulcelil Kahveci, Şube Müdürleri Özcan Köse ve Gürsel Seçkin, Okul Müdürü Şehmus Bulut, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı Artvin Ofis Uzmanı ve rehberlik öğretmenlerinin katılımı ile gerçekleşti.

Açılış programında konuşma yapan Artvin İl Milli Eğitim Müdürü Abdulcelil Kahveci 2017 yılı III. Dönem DOKA Teknik Destek kapsamında Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü yürütücülüğünde kabul edilen “Çözüm Odaklı Kısa Süreli Psikolojik Danışma Eğitimi” ni vermek amacı ile İlimize eğitimi vermek amacı ile gelen Yardımcı Doç. Dr. Itır Tarı Cömert’e hoş geldiniz diyorum.” diyerek sözlerine başladı.

Kahveci “13-15 Aralık 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan eğitim siz rehberlik öğretmenlerimizin mesleki yeterliliklerine katkı sunmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra psikolojik danışma ihtiyacı duyan öğrencilerimiz için de farklılık oluşturacaktır.

Çağa ayak uydurmak sadece teknolojik gelişmeleri değil aynı zamanda insanların ihtiyaç ve sorunları vesilesi ile ortaya çıkan yaklaşımları ve uygulamaları da yakından takip etmek demektir. Son yıllarda çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımı kendine özgü kavramları ile dikkati çekmektedir. Bu yaklaşımın okullarda öğrenim gören çocuk ve ergenlere yönelik psikolojik danışma sürecinde pratik ve etkili bir yaklaşım olduğu ileri sürülmektedir.

Düşük benlik algısı, akademik başarısızlık, arkadaşlar ile geçimsizlik, ailelerin boşanması veya yaşanan diğer sorunlar sıklıkla rastlanılan problemler olarak karşılaşılmaktadır. Bu tip sorunlar yaşayan öğrenciler ile çalışırken, sorunların nedenlerini anlamak yerine sorunların olmadığı zamanları fark ederek sorunların çözümleri üzerinde çalışan ve öğrencilerin güçlü yanlarına vurgu yapan bu yaklaşım yapılandırılmış ve etkili bir yöntemdir. Bu yaklaşımı etkili kılan durum sınırlı sürede çok sayıda öğrenciye ulaşmayı kolaylaştırmasıdır.

Bu eğitimle sahip olunan yetkinliklere bir yenisini daha eklenip öğrencilerimiz ile yaşanılacak olan süreçte başarılı sonuçlar alınacağına eminim.

Aynı zamanda bizleri bu proje vesilesi ile destekleyerek projemizin hayat bulmasını sağlayan Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansına teşekkür ederiz. Eğitimin sizlere faydalı olmasını diliyorum” diyerek sözlerini tamamladı. Sonrasında Eğitime geçildi.