Artvin'den Haberler

VALİ DOĞANAY, DOĞU KARADENİZ İHRACATÇILAR BİRLİĞİ YÖNETİM KURULU ÜYELERİNİ KABUL ETTİ

Artvin Valisi Ömer Doğanay, Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan ile yönetim kurulu üyelerini makamında kabul etti.

ARTVİN– Artvin Valisi Ömer Doğanay, Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan ile yönetim kurulu üyelerini makamında kabul etti.

Ziyaretten duyduğu memnuniyetini dile getiren Vali Doğanay ise, Sarp Sınır Kapısı’ndan Gürcistan ve Kafkas ülkelerine araçlarıyla giriş ve çıkış yapan ihracatçı firmaların yaşadıkları sorunların çözümü noktasında her zaman yanlarında olduklarını söyledi.

Başkan Gürdoğan ise burada yaptığı konuşmasında, Gürcistan’a sınır şehri olan Artvin’in 2016 yılı sonu itibarıyla sektörel bazda bir önceki yıla oranla % 14,5 oranında düşüşle 55 milyon 837 bin 509 dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini söyledi.

Doğu Karadeniz Bölgesi ihracatı açısından Gürcistan başta olmak üzere Kafkas ülkelerine sadece ihraç yüklü taşıtların hızlı bir şekilde giriş ve çıkış yapabilmesi noktasında Sarp Sınır Kapısı’nın artarak devam eden yolcu ve araç trafiğinden dolayı yetersiz hale geldiğini belirten Gürdoğan, bir an evvel Borçka-Muratlı Sınır Kapısının açılmasının elzem hale geldiğini kaydetti.

Gürdoğan, Artvin’de bulunan ve Kafkas ülkelerine açılan Sarp Sınır Kapısı’nın yeniden modernize çalışmaları nedeniyle ihracatçı firmaların tırlarıyla yurt dışına giriş ve çıkışlarında zaman zaman yaşadıkları sorunları ve çözüm önerileri noktasında Vali Doğanay ile istişarede bulunduklarını ifade etti.

-Tarihi İpek yolu projesi

Tarihi İpek Yolu güzergahının hayata geçirilmesiyle birlikte ulaşımın çok daha hızlı ve daha az maliyetli olacağını ifade eden Gürdoğan,” Artvin’in de içerisinde olacağı planlanan İpek Yolu demiryolu projesini görüştük. Gürcistan üzerinden Anaklia limanına bağlanan demir yolu var. Bu demir yolunun da Artvin topraklarında bulunan Hopa-Batum veya Borçka Muratlı köyünden Batum üzerinden düşünülmesi gerektiğini ifade ettik. Önümüzdeki yıllarda açılması planlanan Muratlı Sınır Kapısıyla birlikte bu demir yolu projesinin dâhil edilmesi gerektiğini önemsiyoruz.” dedi.

Asya’da demiryolu kullanım oranının yüzde 65 civarında olduğunu kaydeden Gürdoğan,” İşte bu yüzde 65 kullanım oranından Türkiye’nin de pay alması gerekiyor. Türkiye’deki demir yolu kullanım oranı yüzde 2,5 ama yüzde 65 de pay alırsak yeni İpek Yolunda söz sahibi oluruz. Çünkü Çin-Araklia arası 10 güne düşecek. Çin,  Araklia’da derin deşarj limanı yapıyor. Bizde kendi limanlarımız olan Trabzon, Rize ve Hopa limanlarının daha çok çalışması ve buraların üst olarak kullanılmasını istiyoruz. Artvin’in de bu bağlamda bir lojistik ara transfer yeri olabileceğini düşünüyoruz. Bu bağlamda hem Artvin’in ihracatının arttırılması hem de lojistik imkânlarının değerlendirilmesi konusunda Sayın valimizle fikir alış-verişinde bulunduk. Bunun yanında bölgenin gelişmesi anlamında neler yapılabileceğini istişare ettik. Ayrıca ihracatçılarımızın özellikle sınır kapısından geçişlerinde yaşadıkları sorunları ve taleplerimizi anlattık. Sayın valimiz bizleri çok sıcak ve samimi karşıladı. İhracatçılarımızın yaşadığı sorunları çözümü noktasında her zaman bizlere yardımcı olacağını söyledi. Sayın valimize yakın ilgisinden ve desteklerinden dolayı teşekkür ediyoruz.” diye konuştu.

HAYATİ AKBAŞ